קורס פיתוח מנהלים- **NEW**

דף הבית » קורס פיתוח מנהלים- **NEW**

במהלך הקריירה שלי בארגונים, שמתי לב שקורסי פיתוח מנהלים אינם אפקטיביים מספיק בדרך כלל. זה קורה כי מנהלים שנשלחים לקורסים השונים חוזרים לארגון, ו… מבינים שהמציאות היא בכלל לא דומה לקורס.

ואז המציאות מנצחת, התכנים שנלמדו נשחכים, והכל נמשך בדיוק כפי שהיה. 

ואז, הקורסים הופכים לקישוט יפה ולסוג של מותרות עבור הארגונים.

אז זהו, שאצלנו זה פשוט לא קורה. התכנים מספיק מעשיים, עדכניים ומוטמעים מיד. כי הקשר עם הארגונים השולחים אלינו, מתקיים כל הזמן.

 

קורס ניהול פרקטי

מנהלים רבים מתארים את החוויה שלהם כ'מאתגרת' ברמה המנטאלית, הרגשית ואפילו הפיזית, בביטויים כמו 'בעין הסערה', 'הפלגה בים של סיכונים'- אבל גם כ'בדידות בפסגה'.

עם שינוי מהותי בהרכב כוח העבודה במשק העולמי, כניסת דור ה- Z לשוק והעצמת דור ה- Y, גיוון באופני ההעסקה, ניהול מרחוק ועוד… נראה שבעולם העבודה החדש, הניהול רגיש יותר, מגוון יותר, מתוחכם יותר .

תוכנית הקורס נבנתה בהתאם למתודולוגיות החדשניות במדעי ההתנהגות, מאפשרת לפתח ראייה רחבה, לקבל החלטות באיכות ובמהירות, לרתום את הארגון לעשייה.

אוכלוסיית היעד:

הקורס נועד להרחבת 'ארגז כלים' ניהולי, הוא מודולרי וניתן להתאמה (עפ"י צרכי הארגון) למנהלים בתפקיד ניהולי ראשון או מנהלים בדרגי הביניים.

יתרונות:

  • הקורס מכוון ליצירת טרנספורמציה חשיבתית ורגשית.
  • הקורס מבוסס סוגיות ניהוליות עכשיוויות וניתן ליישום בשטח מהרגע הראשון.
  • שימוש במתודות עדכניות מתחומי פסיכולוגיה חיובית וחקר מוקיר, כלכלה התנהגותית ועוד.

מבנה הקורס:

מפגש פתיחה: גיבוש תפיסת תפקיד וזהות ניהולית

  • היכרות ותיאום ציפיות.
  • תפיסת האחריות הניהולית, תפוקות נדרשות, מעגל ההשפעה הניהולי, מנהל ביניים in between.
  • סגנון ניהול אישי ותקשורת ניהולית אפקטיבית עפ"י אדיג'ס.
  • מיקוד סוגיות ניהוליות אישיות.

מפגש 2:מאפקטיביות אישית לניהול דרך יצירת מערכות יחסים, עבודת ממשקים

  • התהליך הניהולי (יעדים, תכנון, בקרה), אל מול תיאום ציפיות, עידוד ומשוב, האצלת סמכויות.
  • טכניקות של ניהול זמן אישי וניהולי.
  • ניהול רגשות בעבודת הניהול.

מפגש 3: תקשורת בינאישית בניהול

  • הקשבה, שאילת שאלות, העברת מסרים אפקטיבית.
  • מודלים בחקר מוקיר / פסיכולוגיה חיובית.
  • תהליכי משוב: כללים לקבלת ומתן משוב בארגונים תוך שימוש בכללי תקשורת.

מפגש 4: מנהיגות, מוטיבציה, יצירת Engagement, דור Y ודור Z

  • מודלים במנהיגות (מנהיגות מצבית, מנהיגות מעצבת, אדיג'ס).
  • מודלים בטיפוח מוטיבציה (עפ"י דן אריאלי ודן פינק).
  • ניתוח דילמות אמת.

מפגש 5: חשיבה אסטרטגית, יצירתיות ואומץ ניהולי, קבלת החלטות

  • מודלים אסטרטגיים להובלת שינוי (כגון:Canvas ).
  • מתודות לקבלת החלטות, שיתוף עובדים וקולגות בקבלת החלטות..
  • כלים ופרקטיקות להגברת יצירתיות, אומץ ניהולי.

מפגש 6: ניהול מטריציוני, ניהול צוות

  • תפיסת ארגון כמערכת, ניהול ממשקים מיטיבים, השפעה ללא סמכות.
  • ניהול צוות כמיקרו- מערכת, גיבוש הצוות, צמצום תחלופת העובדים.
  • התמודדות במצבי קונפליקט בצוות.

מפגש 7: ניהול פרויקטים, חדשנות פנים ארגונית ועידוד יוזמה בתוך הארגון

  • ניהול וקידום פרויקטים, תכנון, בקרה וביצוע, מבנה תחילת עבודה, ניהול גאנט, ניהול סיכונים.
  • מודלים לפיתוח חדשנות ויצירתיות במוצרים, שירותים, עידוד יצירתיות בקרב העובדים.

מפגש 8:  סיכום התוכנית ובניית תוכניות עבודה אישיות.

  • ניתוח דילמות אמת.

במהלך הקורס, כל משתתף יקבל מפגש אישי אחד, בהם יידונו סגנון אישי, פרדיגמות אישיות מעכבות, המשגת האתגרים ומציאת פתרונות יצירתיים.

 

רוצים לדבר על הקורס כפנים ארגוני? כאיגום משאבים באזור תעשייה?

הקפה עליכם- והתובנות עליי.

 

שלכם,

יעל

מעניין אתכם לשמוע עוד?