האם להתפטר לפני שמצאת את התפקיד הבא שלך?

דף הבית » בלוג » האם להתפטר לפני שמצאת את התפקיד הבא שלך?

ידוע שמעל 65% מהעובדים מחפשים עבודה תוך כדי עבודה. להיחשב עם הרוב- ייתכן וזה מחמיא.

יש לכך מגוון יתרונות חשובים: רצף תעסוקתי וכלכלי, יתרון במשא ומתן מול ארגונים שפונים אליך באופן יזום, הודעה להד- האנטר ״תרא\י , היום אני לא יכול לדבר איתך כי יש לי ישיבת דירקטוריון חשובה בה צפויות להתקבל החלטות על עתיד החברה אותה אני ממנכל״.

 

אבל, האם זה בהכרח נכון עבור בכירים?

אם נעזוב את השיקול האתי ״איך אני יכול להוביל את החברה כאשר הראש שלי כבר בחברות אחרות ובתהליכים אחרים״ או ״לא הייתי רוצה למסור סודות למתחרים ובכך לפגוע באנשים שלצידם פיתחתי את החברה, (לא סתם יש תקופת צינון)״, יש 3 שיקולים תעסוקתיים עליהם אדבר עכשיו:

  1. ניתוק- Detachment: כאשר צברתם שנים רבות במקום עבודה אחד, ייתכן שהחשיבה שלכם מכוונת לחשיבה על פי אותו המקום. הרבה פעמים, מחשבות חרטה כמו: ״מה הייתי עושה לו הייתי נשאר״ מעסיקות את החשיבה וגרוע מכך את הרגשות. זה בולט מאד במעבר סקטורים בתעשייה, ובמעבר בין חברות שנמצאות בשלבים שונים במחזור ההתפתחות שלהן. עולם המושגים של סקטור מסוים משתלט על המילון והשיח. ״אנחנו היינו עושים כך ולכן נעשה בדיוק אותו הדבר״- מבלי לאבחן. כנ״ל גם ביטחון מופרז ביכולת לפתור בעיות שנוצרות, לפעמים מבלי לחקור לעומק מהן הסיבות המבניות וההתפתחותיות שלהן. דווקא ניתוק וסגירת היחסים בטרם יציאה להרפתקה חדשה מאפשרים לבנות סקרנות ורעב ללמידה של מערכות חדשות.
  2. מיתוג מקצועי חיובי בעולם העסקי. למיתוג יש כח רב. כאשר בראיון עבודה או ב״שיחת קפה״ עם בעלים או יו״ר דירקטוריון הבא שלכם תאמרו ״מיציתי את התפקיד״, ״בעלי השליטה / מנכ״ל / יו״ר התחלפו ולא הסתדרנו ביחד״ או כל דבר אחר, תצטרכו להסביר. וההסבר לעתים קרובות מאד אינו מניח את הדעת. איזה מין מוביל אתה אם שינוי ברוח הדברים מייצר קושי שאיתו לא ניתן להתמודד?. הסבר כמו ״צפיתי את השינוי והעדפתי לסיים״ או ״החברה הגיע ליעדיה העסקיים שהצבתי ובשלב היציב אני פחות אוהב לעבוד, הרגשתי שגם אני מעוניין להתקדם״ לעתים נשמע מחושב יותר ולפיכך רצוי.
  3. הזדמנות ללמוד מיומנויות חדשות ואת שוק העבודה. מסתבר, שחיפוש העבודה כשלעצמו מהווה מיומנות נדרשת. מנהלים רבים מגיעים לחיפוש עבודה מאוחר בקריירה שלהם, ומתקשים מאד. חיפוש העבודה הוא עבודה לכשעצמה ודורשת זמן, מיקוד והתייחסות משלה. כך שגם השריר הזה זקוק לטיפוח. תקופת הביניים מאפשרת לנשום ולשחרר את הלחץ, לטפל באתגרים משפחתיים, אישיים ובריאותיים, לטפח תחביבים שלא היה היכן ׳לתקוע׳ אותם בלו״ז.
  4. לעתים, אלה הם יתרונות שאינם נגישים לאנשים עובדים.

להרחבה נוספת ולכלים עדכניים למציאת התפקיד הבכיר הבא שלכם, מוזמנים להוריד את המדריך ״5 הצעדים החיוניים שיביאו לך את התפקיד החלומי הבא שלך בעידן פוסט קורונה״.

 

בהצלחה!

יעל

 

 

אולי יעניין אותך

ואם חשבתם שמדובר באנשים סופר מנומסים שיהיו מוכנים לעשות את כל מה שתגידו… זה לא בדיוק ככה. במאמר הזה, האחרון בסדרה, נדבר על הצדדים הפחות מפתים בהעסקת עולים מרוסיה. _____________________________________________…
תגידי, הוא לא יחזור לרוסיה???– כך שאל אותי CTO שהחליט לקבל לעבודה את אלכס, מהנדס אווירונאוטיקה ממוסקבה, שלקח חלק בפרויקטים בינ"ל רבים. אני לא יכולה להבטיח כלום אמרתי. אבל כל…
עד כה, שמנו דגש על תהליכי הגיוס של עולים.   ב- 3 המאמרים הבאים, נסקור את השתלבות העולים בארגונים, ואת הארגונים שמתוכם הם באים. ועכשיו הגיע הזמן להתמודד עם הדברים…

מעניין אתכם לשמוע עוד?