סדנאות והרצאות (בשיתוף מרכזי צעירים והון אנושי)

דף הבית » סדנאות והרצאות (בשיתוף מרכזי צעירים והון אנושי)

הגישה שלנו לפיתוח הקריירה מבוססת מחקר עדכני ועבודה ייעוצית של מעל 20 שנה.

אנחנו משתדלים להימצא ב'שפיץ' של פירמידת המומחיות והרלוונטיות, 'תפור עבורך'.

הסבה מקצועית- שלב אחר שלב

קבלת החלטה על הסבה מקצועית הינה החלטה מורכבת ביותר. אני יודעת, כי קיבלתי אותה לפני יותר מעשור, וזו היתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי. נכון, ההתחלה היא לא פשוטה. מחד, התחום ה'ישן' כבר לא נראה מתאים, ומאידך לא ברור כיצד ממשיכים הלאה… לאור מהפיכת המידע, נראה שכל עובד/ת או מנהל/ת יצטרכו לשנות את מהלך הקריירה שלהם יותר מפעם אחת. בהרצאה נציע כלים ושיטה למעבר מודע, אפקטיבי ומהיר- בהתבסס על פרקטיקה, ניסיון אישי ומחקר.

בהרצאה, נדבר על טעויות מרכזיות בקבלת החלטות על הסבה (כגון: 'כדאי, זה מקצוע עם המון כסף'), על חקר מקצועות היעד וכן חקר מצב השוק, נתכנן את שלבי השינוי, כולל בניית זהות חדשה ומיתוג מחדש של השינוי.

הסטארט אפ שאני

ההגדרה המילונית לסטארט אפ הוא חברה שהוקמה תוך זמן קצר במטרה לפתח מוצר או רעיון ייחודיים. אבל האמת היא, שבמאה ה- 21 כל אחד מאיתנו הוא סטארט אפ, גם אם הוא שכיר.

החשיבה הסטארט אפית יכולה לסייע לנו למקם את עצמנו נכון יותר בשוק העבודה, בארגון בו אנחנו עובדים ו/או בזירת העסקים.

שני הדברים שמאפיינים סטארט אפ ואינם קיימים בדרך כלל בארגונים מסוגים אחרים הם MVP- יציאה מהירה לשוק עם מוצר שלא באמת קיים תוך קשר הדוק עם הלקוחות שלי, וגיוס הון ממקורות ייחודיים כמו אנג'לים וקרנות הון סיכון.

בין השאלות שנוכל לשאול את עצמנו בסדנא, הן מה בוער בנו? מה חשוב לנו לעשות בעולם? איך נוכל להשיג את המטרות הללו? מה המודל העסקי (שכיר, עצמאי, פרילאנס)? מהו ה- MVP החדש? מי בתוך הארגון או מחוצה לו ישקיע בי?

הסדנא משתמשת במשחק תפקידים ייחודי.

מיתוג אישי ככלי עבודה

Effective Branding is a record of excellence (Tom Peters)

משמעות המיתוג היא זרקור על דברים שיש לי, שנותנים ערך לארגונים ולאנשים (ROI).  

אבל לא מדובר ברשימה יבשה, אלא בנרטיב המקצועי שלך (story) שמורכב מחוזקות, אתגרים, השקפות עולים מקצועיות ואישיות, הזדמנויות שהפכו לכלים מקצועיים ואישיים, ועוד.

זהו סיפור מורכב של היחסים שלנו מול המציאות ומול התדמית. אנחנו נבנה ביחד את המיתוג האישי שלך ונדבר על התדמית שלך בתוך מעגלי ההתייחסות שלך (ארגונים, לקוחות וספקים וכדו').

ניהול זמן בחיפוש עבודה

תקופת חיפוש העבודה היא מורכבת ומעוררת רגשות רבים מאד, ותפקיד מחפש/ת העבודה הוא מורכב, וכל התקופה הזו לחוצה ומעוררת רגשות עזים, רצופה ups and downs, ובעיקר, מטריד חוסר האופק.

אכן, בתקופה כזו, הכי חשוב זה שמירה על mindset של הצלחה ועל אנרגיה אישית גבוהה, מה שמאפשר בד"כ יעילות גבוהה יותר, והצלחה בנקודות מפנה כגון ראיונות עבודה.

אבל, לא פחות חשוב להשתמש בזמן בצורה אסטרטגית, למשל, לנצל אותו ללמידה משמעותית,

ויש גם שאלות פרקטיות, למשל האם לשלוח קורות חיים literally לכל משרה? להסכים להכל? להיות 'סנובי' קצת, ואז לפחות לכאורה להיות בסכנה של 'משיכת זמן'? או האם לשלוח קורות חיים בבוקר או בלילה? להיות ראשונים או אחרונים ביום בראיונות עבודה? גם לשאלות הללו יהיה מענה.

הכנה למבחני קבלה לעבודה בתחום פיתוח תוכנה

המבחנים המקצועיים הם השער הראשון של המועמדים בארגונים. סטודנטים רבים רואים בהם מכשול רציני ביותר בקבלה לחברות המובילות.

מטרת הסדנא החדשנית היא להכין את הסטודנטים והבגרים למבחנים אלה בשפות השכיחות: C#, C++, Java, Javascript, Python. כל משתתף יקבל משוב מפורט מאיש תוכנה בכיר ומיועצת קריירה מנוסה, בהיבטים מקצועיים ואישיים.

  • תהליכי חשיבה וקבלת החלטות תוך שימוש בכללי חשיבה יצירתית כמו הוספה / הורדה, אנלוגיה, הרחבה / צמצום וכדו'.
  • ניהול הזמן במבחן, במצבי אי ודאות.
  • התמודדות עם חרדת מבחנים, באמצעות כלי CBT ו- Mindfulness, תוך התייחסות לתנודות קשב.
  • כללי ההצגה של הפתרונות העולים במהלך הראיון.

חיפוש עבודה בהייטק: הלכה למעשה

חיפוש עבודה הוא תהליך מורכב, בייחוד בהייטק.

חשוב לחשוב על הנושאים הבאים:

  • למה לצפות מהייטק? סוגי ארגונים והבדלים ביניהם, בעלי תפקידים בתחום פיתוח תוכנה (מנהל/ת פיתוח, ראש צוות, מנהלת משאבי אנוש, מנכ"ל וכדו'). לאיזו משרה להסכים ולאיזו לא? מהי משמעות השכר?
  • מה אני בידול תעסוקתי שלך- התבוננות פנימה תוך שימוש במתודת 'חקר מוקיר'.
  • 5 דרכים לחיפוש העבודה (פנייה ישירה, חברת השמה, חבר מביא חבר וכדו').
  • אופן איתור מעסיקים אקטיבי ופניה אפקטיבית אליהם: תקשורת מיילים, הודעות וטלפון, זהירות וזריזות במענה.

כתיבת קו"ח והתאמת קו"ח למשרות

  • קורות חיים כפי שלא חשבתם עליהם
  • מסלול הסודי של קורות החיים עד למקום העבודה, אופן קריאת קו"ח ע"י מגייסים, התאמה לתוכנות ATS.
  • Storytelling בניסיון תעסוקתי- ניתוח מטרת התפקיד, מרכיבי התפקיד, חקר מלות מפתח
  • סוגיות נבחרות בתחום קו"ח כגון: follow up, תקשורת מול חברות השמה ועוד.

LinkedIn, Facebook ורשתות אחרות

  • היכרות עם LinkedIn- אופני החיפוש של מגייסים, חיפוש משרות.
  • Zoom in על הפרופילים, חקר מלות מפתח, קווים מנחים לכתיבה.
  • בניית פרופיל מקצועי ב- LinkedIn.
  • צירוף קשרים, תקשורת רציפה מולם, אופני יצירת קשר מול מעסיקים פוטנציאליים, 'נאום המעלית'.
  • שימוש ב- Groups:איתור, כללי עבודה, חיפוש משרות, מעבר ל- offline וחשיבותו.
  • קבוצות Facebook וחיפוש העבודה, איתור קבוצות והשתתפות בהן.

דרכים לאיתור משרות

  • משפך החיפוש בהתאם ליעדים האישיים (כמות קו"ח שנשלחו / זימונים למיון / תהליכי מיון / דיוני שכר).
  • 'מקורות חיפוש משרות', שימוש יעיל בלוחות דרושים, אתרי חברות ומעסיקים, לשכת תעסוקה וארגונים קהילתיים (מרכזי תעסוקה והתארגנויות עירוניות), חברות השמה, רשתות חברתיות וכדו'.
  • נטוורקינג ('חבר מביא חבר'), פניות יזומות- בהתאמה לזהות המקצועית, ותק וגיל.
  • אופן התקשורת עם כל גורם.
  • קבלת החלטות על התאמה למשרות.

ראיונות עבודה

  • ראיונות עבודה כחלק ממיתוג כללי, סוגי הראיונות כולל ראיונות התנהגותיים וסיטואציוניים
  • שאלת 'ספר לי על עצמך': 60 שניות ממוקדות על עצמי.
  • דינמיקה בינאישית בראיון עבודה, הרושם הראשוני המנצח, שפת הגוף (visual ו- vocal)
  • הקשבה בראיון, אמצעים רטוריים בתשובות לשאלות בראיונות עבודה
  • סימולציות מול כל הכיתה.
  • תרגול ראיונות עבודה, בשלשות, תוך מתן משוב. ניתן לשלב צילום.

מרכזי הערכה

  • שימוש במרכזי הערכה בתהליכי הגיוס, כללי בניית מרכזי הערכה בארה"ב ובישראל.
  • דינמיקה קבוצתית, תפקידים בקבוצה, בניית קואליציות, טכניקות שכנוע.
  • סוגי תרגילים קבוצתיים עפ"י עולמות תוכן של תפקידים.
  • תרגול מרכז הערכה- In Basket או דיון בקבוצת שווים, תוך מתן משוב.
  • מציאת אופנים יעילים להתנהגות בקבוצה לכל משתתף/ת.

סדנת פריצת גבולות תעסוקתית- לגילאי 40+

כשחיפוש העבודה 'תקוע' ואינו מניב תוצאות, נמשך 'מעבר' לכל פרופורציה.

כדי למצוא עבודה ביעילית, כדאי:

א. להרחיב את מספר האפשרויות (דגש חשוב: אפשרויות מנקודות הראון של המעסיקים או של השוק כולו).

ב. לדייק ולמקד את מאמצי החיפוש. כלי Mindfulness נותנים לנו את ההצצה למשאבים האישיים ולמיתוג האישי ולניהול אישי בעת חיפוש העבודה.

ג. להזמין את עצמנו לפתיחות, הקשבה וקשב מירבי לעצמנו. משם נולדים בדרך כלל פתרונות אסטרטגיים וטקטיים בתעסוקה, פריצת מחסומים אישיים ועוד.

סדנת 'הצעד הבא בקריירה'- (הסדנא ניתנת להתאמה לקהלי היעד השונים, הגרסה הזו היא עבור בני 40+)

יתרון מהותי של הסדנא וההבדל בינה לבין מאות סדנאות דומות לכאורה, הוא ביכולת שלה לדייק את המאמץ התעסוקתי של כל אחד מן המשתתפים.
בעולם משתנה, כל עובד מחויב לנהל את הקריירה שלו. לכן, יש חשיבות להקניית מיומנויות תעסוקתיות של מאה 21 כגון למידה מהצלחות, mindfulness, מיתוג אישי ברשת, מיומנויות פרזנטציה וכדו'.
הסדנא מיועד לאקדמאים או בעלי תעודות מקצועיות, העובדים בארגונים ומעוניינים בקידום לניהול, שדרוג בשכר, שינוי מקצועי או הסבה.

בסדנא 7 שערים, שנפתחים בפני משתתפים, באופן הכי מדויק ומודע.
הסדנא מתאימה גם לאנשים שאינם מחפשים עבודה באופן פעיל, אך רוצים לשפר עמדות בעולם התעסוקה, למשל, להרוויח יותר, להתקדם לתפקיד ניהולי ועוד.
שער 1: יוצאים לדרך עם מיפוי משאבים אישיים, חוסן אישי כיסוד למציאת עבודה. בונים אסטרטגיה להשגת חלומות, בעולם החדש.
שער 2: סגנונות שונים בהתנהלות ותקשורת וסינרגיה ביניהם PAEI עפ"י אדיג'ס. תעודת זהות תעסוקתית: PO Fit (מקצוע, ארגון, מנהל/ים אישי/ים, תחום תוכן, ערכים).
שער 3: התמודדות עם דפוסים אישיים ופרדיגמות, עבודה עם אמונות לא רציונליות. התמודדות עם רגשות שליליים, לחצים וכדו'.
שער 4: אפקטיביות אישית, ניהול זמן ועבודה מרחוק. עבודה ומשפחה. איזון בין תפקידי החיים השונים, במיוחד בתקופות של חוסר ודאות.
שער 5: בחינת אופציות תעסוקתיות וערך תעסוקתי. מיתוג בקורות חיים וברשתות החברתיות Facebook ו- Instagram, LinkedIn. איתור משרות, עקרונות לכתיבת קורות חיים, דוגמאות.
שער 6: שיחות קידום ושכר, ושיחות ראיון אישי. שאלות בראיונות אישיים, סימולציות. אופן ההכנה לשיחות ומענה ל'שאלות טריקיות' שייחודיות לכל אחד.
שער 7: תדמית. בדרך כלל, יש כאן הרצאת אורח של סטייליסטית או של מומחה להעברת מסרים (storytelling).

מעניין אתכם לשמוע עוד?