לגייס את המועמד הפסיבי- גישות חדשות

דף הבית » בלוג » לגייס את המועמד הפסיבי- גישות חדשות

אני עדיין זוכרת את המסך הירוק ועליו האותיות הצהובות- האם גם אתם זוכרים את התופעה? כך נראתה מערכת חיפוש 'אלף' ששלטה בספריות. לא ידעתי, שכמעט 20 שנה אחר כך אתקל באותה המערכת, רק צבעונית והרבה הרבה יותר מורכבת בתור משימת עבודה.

עקרונות חיפוש המידע לא השתנו מאז מכיוון שמנועי החיפוש ובייחוד Google הם… ספריה. ספרייה ענקית, רב גונית ומרתקת של מידע עצום, על כולנו.

כן, גם על הטאלנטים הפוטנציאליים שאנחנו מנסים לאתר ברחבי האינטרנט.

___________________________________________________________________________________

כאן ננסה לסקור את העקרונות החדשים- ישנים של חיפוש.

העקרון הראשון הוא שצריך להצליב מידע ממקורות שונים– לדוגמה, חיפוש דרך LinkedIn בלבד כבר לא מספק, שהרי המונינו, המגייסים, נמצאים שם. לכן, מומלץ לחפש ב- LinkedIn דרך האופרטורים של Google, לדוגמה, דרך האופרטור site. נסו לרשום ב- Google את משפט החיפוש הבא:

Site:il.linkedin.com sales manager profiles .

דרך שאילתא זו, אנחנו נגיע לפרופילים של אנשים בתוך LinkedIn– ונקבל תוצאות שונות מאלה שנקבל בתוך פונקציית Advanced של LinkedIn עצמה!

ואם נלך ונחפש דרך מנועי חיפוש אחרים (לא ב- Google אלא DuckduckGo), שוב ישתנו התוצאות.

נצטרך 'למצוא את ההבדלים'- ורק להזמין את הטאלנטים החדשים לראיון.

העקרון השני הוא  שהמידע מצוי ברשתות החברתיות. פרט ל- Facebook ו- LinkedIn ישנן רשתות חברתיות חשובות אחרות! למשל, Meetup הפופולארית במקומותינו, VKontakte הרוסית, StudiVZ בגרמניה, ועוד. בכל אחת מהן, כללי חיפוש משלה ובהחלט ניתן להגיע אל תוכנן במגוון דרכים.

ב- Facebook למשל, ניתן לחפש היום אנשים באופן יעיל באמצעות GraphSearch. שאילתות של מנוע החיפוש הזה מתחילות ב:

People who like… (pages)

People who live… (places)

ועוד.

 בנוסף, ניתן לחפש גם פוסטים. טרי- טרי מהיום, אחת מחברות הסטארט-אפ הודיעה שניתן לפרסם באופן מיוחד לכותבי פוסטים מסוימים בתוך ה- Facebook. הודעה זו יכולה להיות קריטית עבור מגייסים שמפרסמים דרך Ads Manager (כרגע, מדובר במיעוט). זה אומר שבעצם כאשר המתחרים מפרסמים משרה ומישהו רשם הודעה בשרשוש הזה ב- wall, אנחנו יכולים להגיע אליו!

העקרון השלישי הוא שיש לחקור לעומק את התנהגות והרגלים של מחפשי העבודה. אני זוכרת שהופתעתי מאד לפני מספר שנים כאשר ראיתי את הפרסום הוויראלי המתחנן: Nurit Cohen, Hire ME'. נירית כהן היא דירקטורית משאבי אנוש באינטל, בולטת מאד בידע וברצון להיטיב עם החברה והתעשייה בישראל. ומי שביקש ממנה לגייס אותו, בנה אז קמפיין פרסומי מדהים וראשון מסוגו שהתבסס על Google Adwords. כיום, הוא לא לבד. סרטוני אנימציה, סרטוני קורות חיים מצולמים, אתרים ייחודיים שמציגים ניסיון רלוונטי, אתרי התייעצויות עבור בעלי מקצוע- עובדים עבור גולשים שלהם- וגם עבורנו, המגייסים, שעות נוספות כל יום.

תגלו היכן מצוי מחפש העבודה שלכם- כך תגיעו לחיפוש ולפרסום יעילים יותר.

כדי לקבל מידע נוסף בתחום, צרו קשר:

yael@odp.co.il

 

בהצלחה!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

ואם חשבתם שמדובר באנשים סופר מנומסים שיהיו מוכנים לעשות את כל מה שתגידו… זה לא בדיוק ככה. במאמר הזה, האחרון בסדרה, נדבר על הצדדים הפחות מפתים בהעסקת עולים מרוסיה. _____________________________________________…
תגידי, הוא לא יחזור לרוסיה???– כך שאל אותי CTO שהחליט לקבל לעבודה את אלכס, מהנדס אווירונאוטיקה ממוסקבה, שלקח חלק בפרויקטים בינ"ל רבים. אני לא יכולה להבטיח כלום אמרתי. אבל כל…
עד כה, שמנו דגש על תהליכי הגיוס של עולים.   ב- 3 המאמרים הבאים, נסקור את השתלבות העולים בארגונים, ואת הארגונים שמתוכם הם באים. ועכשיו הגיע הזמן להתמודד עם הדברים…

מעניין אתכם לשמוע עוד?