מחפש עבודה סדרתי

דף הבית » בלוג » מחפש עבודה סדרתי

פעם, האמנתי ששכתוב קורות חיים יכול לשנות חיים. שכתבתי עשרות ומאות קורות חיים מהסוג הזה. בעצם, גם אני פעם חיפשתי עבודה כל שנה- אז במידה מסוימת הזדהיתי.

אחר כך, היה ה- LinkedIn. עבדתי על מיתוג אישי, לימדתי נטוורקינג 'סטייל דון קורליאונה' ונאום המעלית 'סטייל ברק אובמה'.    

אחר כך, הכנתי לראיונות עבודה. עבדתי על בידול שיווקי, ידע ייחודי, תקשורת בינאישית ברגע.

ואז, התברר לי שברגע שאנחנו מנצחים ראיונות עבודה ומתקבלים, מתחיל להיווצר סרט אחר: חודש- והחוצה. שלושה חודשים, שישה חודשים- ועוד הפעם. ברכות. הפכתם ל'מחפש עבודה סדרתי'.

אז גם אני מכירה את זה.

רגע, מתי עזבת את אולג'ובס? אה, זה לא היה רק לימודים במכון אדיג'ס? מתי הספקת? כתוב שזה עד עכשיו… (אכזבה קלה) כמה קורסים אקדמיים לימדת? שניים? שלושה? טוב, זה כלום… (אכזבה קלה עד מתונה) ועוד עשית מקהלות, אז נראה לי שאת ישנה שעתיים בלילה…

אשתו של ש' נשמעה כך:

'תקשיבי, מאז שאנחנו מכורים (4 שנים) היא עבר מעל 15 עבודות'.

'אני הייתי במסלול מנצח. אבל תעשיית החומרה הצטמקה, לא היה בא לי על medical  ובטח לא על תחום האסתטיקה. ב- 5 השנים האחרונות, נדדתי בין משרות זמניות בסטארט-אפים. כל סטארט-אפ שהייתי מגיע אליו היה נסגר.'

המלים זעקו ממסך המחשב.

א' היתה רכזת משאבי אנוש ב- 10 השנים האחרונות, תחילת מסלול שלה היה בחברת השמה, אחר כך בגיוס בתוך ארגון גדול, ובהדרכה. בסה"כ היא עברה 10 ארגונים לפחות. חודשים בכל ארגון- ועוד 3 חודשים- בחוץ, אבטלה חופשות לידה ועוד נסיבות.

ג' כששלחתי את קורות החיים של ג' לרכזת בחברה הקולטת התשובה שלה היתה קצרצרה.

'הוא מחפש עבודה סדרתי. לא בבית ספרינו'.

 

______________________________________________

אם נקלעתם לסיטואציה כזו, יש מה לעשות!!!

אפשרות ראשונה היא חישוב מסלול מחדש.

פעם, סופרווייזרים שלי אמרה לי את האמת הלא מחמיאה מאחורי כשלונות מקצועיים: 'יועצת גרועה, היא גרועה בכל מקום'. גם מתכנת גרוע יהיה גרוע בכל מקום (אלא אם נמצא מקום גרוע במיוחד שלא יאריך ימים מן הסתם).

החישוב הזה יתרחש רק כאשר משחררים את המקום של 'המשכורת הקבועה של ההיי- טק', 'עצמאי  / מנהל / … אני לא אהיה', 'אני לא מסוגל/ת' וכו'.

מנהלת שיווק שלא מצאה את מקומה בחברות נכשלות הפכה לבעלת עסק ללבני נשים. הבינה שאבן הפינה במסלול שלה צריכה להיות נשיות. לטעמה, ניהול היה גברי מידי והיא ויתרה על עצמה כדי 'להיות גבר'.

אפשרות שנייה היא, ללמוד להיות מעולה בתחום המקצועי שלך.

זה אפשרי. הייתי מורה גרועה במיוחד- אבל הצלחתי לחפות על חוסר היכולת שלי 'להחזיק כיתה' על ידי שימוש בשיטות הוראה חווייתיות מתקדמות והנחיית קבוצה.

גננת שאיבדה את האפשרות לדבר בשל מחלה למדה להיות מנהלת משרד, פוטרה פעמים רבות- אבל אחרי שנים מספר התמקמה.

אפשרות שלישית היא להתמסר לתחביבים.

תזכרו: עבודה היא לא הכל בחיים! כשאתם בשיא הבלגן במקום העבודה, חשוב שיהיה לכם מקום חם בעולם. בדרך כלל, תחביבים פותחים קלפים חדשים.

והנה האפשרות הנוספת: להמשיך ככה. השאלה שלי היא, האם היא מקובלת עליכם?

 

 

תירשמו עכשיו ל- הקורס לחיפוש עבודה

לייעוץ אישי וסדנאות בתחום קריירה, צרו קשר היום:

0525205514    |    yael@odp.co.il

וכמובן, תשלחו קורות חיים למשרות. פידבק מיידי מובטח.

 

 

 

אולי יעניין אותך

ואם חשבתם שמדובר באנשים סופר מנומסים שיהיו מוכנים לעשות את כל מה שתגידו… זה לא בדיוק ככה. במאמר הזה, האחרון בסדרה, נדבר על הצדדים הפחות מפתים בהעסקת עולים מרוסיה. _____________________________________________…
תגידי, הוא לא יחזור לרוסיה???– כך שאל אותי CTO שהחליט לקבל לעבודה את אלכס, מהנדס אווירונאוטיקה ממוסקבה, שלקח חלק בפרויקטים בינ"ל רבים. אני לא יכולה להבטיח כלום אמרתי. אבל כל…
עד כה, שמנו דגש על תהליכי הגיוס של עולים.   ב- 3 המאמרים הבאים, נסקור את השתלבות העולים בארגונים, ואת הארגונים שמתוכם הם באים. ועכשיו הגיע הזמן להתמודד עם הדברים…

מעניין אתכם לשמוע עוד?