סיפורי הצלחה

ס', מתכנתת בת 30 בערך, הגיעה אליי עם תלונה מעניינת: היא בחופשת מחלה בגלל קולגה ל- open space שאמרה לה שבקוד שכתבה היו שגיאות, ולא מסוגלת לחזור לעבודה. היא ביקשה פגישה דחופה, באותו היום.

לגמרי במקרה, התפנתה לי שעה והייתה לי אפשרות  להיפגש איתה. הסתבר, שהבעיה שונה מאד. ס', מהנדסת תוכנה מצליחה, בעברה הייתה ספרית, והרגישה שעל אף ששינתה את הכיוון המקצועי, היא לא יכולה להגיע למיצוי הפוטנציאל שלה.

במהלך הפגישה, עבדנו על מהי ההצלחה ומהו כישלון והחלטנו יחד שיש לעזוב את העבודה בסיוע עורכת דין מנעמ"ת, ולצאת לדרך חדשה. קודם כל, לנסות למצוא ארגון מפרגן יותר ופחות 'מחפש', ובינתיים, לעבוד על הדימוי העצמי, יכולת קבלה עצמית ולבנות מערכת ציפיות חדשה.
…………………………

 

ב', בוגר טכניון בתחום תעשייה וניהול, חיפש עבודה במשך כשנתיים. במפגש הראשון שלנו, חשבתי שהוא לא מוצא מפני שהחיפוש שלו לא מספיק ממוקד, אבל עד מהירה הסתבר לי שב' מתקשה לעבור ראיונות עבודה, מפני שהוא מאמין שעליו "למכור" את עצמו בראיון, ולפאר את כל מה שעשה.

לאחר כחודש, הוא התקבל לעבודה, מפני שסוף כל סוף ידע שעליו להתנהג בטבעיות ולספר את העובדות אפילו כאלה שלכאורה מגלות על 'חוסר ניסיונו', בקור רוח, ולתת למעסיק להחליט על סמך עובדות וניסיונו המועט בתעשייה, וכישרון גדול, ולא על סמך ניתוח אישיותי שמגלה לחץ מפני ראיונות עבודה…
…………………………..

 

ש', איש צבא קבע, הגיע אליי כי הצבא היה נראה לו "מרובע מידי". אכן, המערכת הצבאית הענקית יכולה להיות לפעמים מסורבלת וביורוקרטית למדי, אך לרוב היא מיטיבה דווקא עם משרתי הקבע.

רציתי לדעת מה הסיבה לכך. הסתבר, שקשה לש' שהיה לוחם ומפקד בשירותו הסדיר, לציית לסמכות שמחזירה אותו לימים ההם ויותר מזה, לימי ילדותו והתבגרותו בהם… לא ציית להורים. ההחלטה לעזור צצה מיד, אך לאן?
…………………………….

 

ג', מתכנת,  כבר היה בכל סוגי הייעוץ והאימון- אך לא הצליח לעבור את ראיונות העבודה. קולו הרם ותנועות ידיו הסגירו  את התרגשותו העצומה לקראת הבאות.

בעבודה למניעת לחץ שמתי דגש על מודעות לגוף, לנשימה, לתנועה ולקול- אך הגענו מהר מאד לדימוי העצמי, המשפחה שלא קיבלה את הדרך שלו, ולבעיות קשב. כשלושה שבועות אחר כך, קיבלתי מייל שהמאזדה החדשה (שקיבל בעבודה החדשה) היא פשוט פאר תעשיית הרכב.

…………………………….

נ', מנהלת פרויקטים בתחום הטמעת תוכנה, בוגרת יחידה מובחרת בצה"ל הקשורה לתחום המחשוב למדה עם השנים גם תואר שני במקצוע הומני שרצתה מאד לעסוק בו. אולם, משהו עצר בה, ובמשך כחצי שנה היא הסתגרה בבית- כדי להחליט לאן פניה: להיי- טק עם שעות מטורפות, המון סיפוק וכייף או למקצוע החדש הזה- שבו רצתה להגשים עצמה מבחינת מתן סיוע לאנשים.

ההחלטה שהגענו אליה היתה מהירה וחדה: לחזור להיי- טק, וכמה שיותר מהר.  מדוע? לא, שכר לא היה פונקציה אלא מימוש עצמי, קשר מיוחד לטכנולוגיה שפיתחה, ואהבה אמיתית לתכנון וארגון. קבלה לעבודה לא איחרה לבוא- כי הביטחון ודבקות במטרה תמיד משתלמות.

 

…………………………….

 

ישנן חוות דעת וסיפורים שאיני יכולה להציגן באתר בשל צנעת הפרט. כאן יש חוות דעת גלויות שניתן לקרוא ולהתרשם.

מעניין אתכם לשמוע עוד?