שקוף 3

A side view of beautiful young woman who browses some information in the Innternet using the tablet. Social media hologram icons are flying in the air.

טאלנטים יקרים, רוצים שימצאו אתכם באינרנט מבלי שתיחשפו ותסומנו כ'מחפשי עבודה' (מה שיוריד את הערך שלכם בכמה וכמה אחוזים)?

גיוס עובדים דומה במשהו לתהליך שיווק ומכירה. וכמו בתהליכי המכירה המודרניים, במקום ללמוד איך למכור, אנחנו לומדים איך אנשים קונים- ולזה מתאימים את תהליך המכירה.

אומרים שכדי שתתרחש קנייה, הקונה צריך להיחשף למוצר בין 9 ל- 27 פעמים. לא משנה האם יש אמת בדבר או מדובר בסקופ תורני, אני יודעת ממחקרים שאנחנו אוהבים את המוסיקה אליה נחשפנו פעמים רבות, אוהבים את החטיף המוכר ההוא מהטלוויזיה, וגם למקום העבודה נביא 'חבר' אותו הכרנו בעבר.

אז כמה פעמים המגייס צריך להיחשף למועמד כדי להבין שזהו הגיוס הנכון עבורו?

זה תלוי.

מקרה א': יש תפקיד מוגדר.

במקרה שיש תפקיד מוגדר ומחפשים לאייש אותו, האמת היא, שמגייסים אוהבים לעשות את זה 'קצר וקולע'. מגייסים 'מרפרפים' על קורות החיים, ואנשים שלא עברו את הסינון הראשוני הזה, אומרים עליהם שאין להם מזל- אז… אין להם מזל.

לכן, חשיפה נכונה וחכמה היא קריטית. אז אילו אמצעים יש לנו להיחשף- בגוגל, עזבו את הרשתות החברתיות?

לפני מספר שנים, איש יצירתי בשם אבישי ביטון החליט שהוא רוצה לעבוד באינטל. אז במקום להתקשר למרכזייה ולחכות שייענה, הוא פשוט בנה דף נחיתה (פרסום ממומן) באינטרנט בשם Nirit Cohen Hire Me, ובו רשם את סיפור חייו, אפילו באנגלית עילגת יש לומר. באינטל נחשפו, והשתכנעו.

הנה לכם 5 אפשרויות חשיפה באינטרנט לטאלנטים.

1.      חשבתם פעם איך קורה שאחרי שהצצתם באתר מסוים, אתם מקבלים את הפרסומת שלו בכל מקום בגוגל ובפייסבוק? פונקציה מעניינת בשם Remarketing מאפשרת שבכל פעם שתיכנסו לאינטרנט תראו את הפרסומת המסוימת הזו.

2.      תחפשו באינטרנט פתרונות של קוד במקצוע של, רק הצעד הקטן הזה יכול לזכות אתכם בפרסומת קטנה בצד, פרסומת של משרה שהוגדרו לה מלות מפתח של החיפושים שלכם.

3.      LinkedIn מאפשרת לכם לחשוף את כתובת המייל שלכם, במקום שנקרא Connection Advice. לא חשפתם? אל דאגה! תוספים של גוגל (Lead411, Lippl, Prophet ואחרים) כבר יגלו למגייס את מקום הימצאותכם.

4.      ניתן לחשוף את עצמכם באמצעות אפליקציית Meetup. התוכנה למעשה מארגנת מפגשים בין אנשים. לכל משתתף יש פרופיל ובו רשומות כמה מלים עליו, וניתן לראות את המפגשים בהם הוא משתתף. אם אתם מחפשים עבודה בתחומי web ובעיקר בתכנות אנדרואיד, סביר להניח שתרצו לחפש עבדה בסטארט- אפים. תירשמו לקבוצות סטארט- אפיסטים בסביבה הטבעית שלכם, וכך מגייסים יוכלו למצוא אתכם.

להיחשף זה חשוב, אבל השאלה היא, באיזה אור יראו אתכם. פעמים רבות, יוצא לי להעיר על תמונות פרופיל ברשתות החברתיות. לעתים, התמונות הללו מטעות. קל וחומר חומרים פוליטיים או כאלה שמזכירים חומרים פוליטיים- לא ממש כדאי במקרים רבים לחשוף דווקא אותם.

מקרה ב': לא הוגדר תפקיד

במקרה בו עדיין לא הוגדר תפקיד, מדובר בחשיפה ממושכת שכתוצאה ממנה מגייסים ובעיקר אנשי מקצוע רלוונטיים בארגונים צריכה להכיר אתכם לעומק.

5.      תבדקו 2 רשתות חברתיות עליהן עוד לא דיברנו. אלה הן GitHub ו- Stakeoverflow. תעלו את הקוד שלכם, תמלאו פרופיל תוך שימוש במלות פתח- ותקוו שמישהו כבר יפנה אליכם עם הצעת עבודה.

הורידו את החוברת גיוס ברשתות החברתיות

* שם:
* דוא"ל:

 

 

הצטרפו עכשיו לקורס חיפוש עבודה

* שם:
* דוא"ל:

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *