חיפוש עבודה ב- LinkedIn: בזבוז זמן או כלי חיוני?

דף הבית » בלוג » חיפוש עבודה ב- LinkedIn: בזבוז זמן או כלי חיוני?

למצוא עבודה ומהר

חיפוש עבודה ב- LinkedIn

א' היה מנהל מכירות לשוק האמריקטי במשך 2 עשורים. גם הגיל וגם חוסר השליטה בעברית וגם מגורים בצפון הקשו עליו במציאת עבודה שווה. אבל הוא בהחלט זרם. למרות שייאוש שאחז באשתו ובילדיו, הוא המשיך להאמין. קם כל בוקר, התגלח, טלפן למאות מעסיקים. כשהבטתי בפרופיל הלינקדאין שלו, מצאתי 188 חברים ו- 5 קבוצות. יום למחרת, הוא התחבר לעוד 10 קבוצות של אנשי מקצוע בתחומים נושקים. עוד שבוע, צלצל אליי שקיבל 2 הצעות עבודה.
_________________________________________________

יכול להיווצר רושם שהרשתות החברתיות נועדו ל'היי' ו'ביי'. אולם, חזון רשת ה- LinkedIn מדבר על שגשוג של אנשים וחברות בעקבות פלטפורמה ליצירת קשרים ביניהם. LinkedIn מקיימת מרכז עזרה (Help Center) גדול ובו בלוג שמפרט את הכלים השונים והחידושים, כתבות מקצועיות וובינרים שמוקלטים בסופו של דבר ועולים לרשת.
מחפשי עבודה רבים מדווחים על כך שהמגייסים ענו בשכיחות גבוהה יותר כאשר קורות החיים נשלחו דווקא מתוך הממשק של LinkedIn.
כלי חשוב שעלה לאוויר לאחרונה הוא JobMarker, עבודה מעולה של מפתח ישראלי. האתר יאתר עבורכם את המשרות ב- LinkedIn, יסמן את החברים שלכם הקשורים למשרה- כדי לשלוח דרכם את קורות החיים. כמו כל דבר טוב, הפיתוח הזה נולד מתוך צורך אישי שהיה רלוונטי לפני מספר שנים, והפך לאתר שמסייע לנו. אגב, גם אתר Alljobs נולד מהצורך של המייסדת שנאלצה לנבור בתוך עיתוני סוף השבוע ואתרי האינטרנט הרבים.
אז איך אפשר ליצור מצב שבו תגישו את קורות החיים שלכם ב-LinkedIn ותקבלו פניות ממעסיקים?
עבודה נכונה ב- LinkedIn מתחילה בפרופיל תקין המכיל (בדיוק כמו קורות החיים) את מלות המפתח הנכונות- באנגלית וגם בעברית. הפרופיל שלכם חשוף ל- Google. במקרים מסוימים, שווה אפילו לקנות מנוי בתשלום.
מנוע החיפוש של LinkedIn עובד בצורה כזו שהפרופיל שלכם יעלה בתוצאות החיפוש אם יתקיימו התנאים הבאים:

  •  אתם חברים בדרך כלשהי (דרגה ראשונה או שנייה) של המחפש.
  • הזכרתם בפרופיל שלכם את מלות המפתח הנכונות עבור החיפוש הנוכחי

לדוגמא, אם אני אשת משאבי אנוש, הכותרת של הפרופיל שלי צריכה לכלול את הביטוי HR או Recruitment. שימו לב שציון ענף בתעשייה צריך להיות ענף המטרה שלכם- למשל, תוכנה. אל תציינו שם את המקצוע שלכם (למשל, אני אשת משאבי אנוש בהיי- טק, אז כותרת התעשייה שלי לא תהיה HR).

בנוסף, אציין את מילות המפתח הבאות: ניהול גיוס, sourcing, איתור מועמדים, מיון, ראיונות עבודה, הקמת מרכזי הערכה ועוד.

בואו נשתדל ליצור נראות טובה של הפרופיל- למשל, ע"י סימני פיסוק נכונים, בולטים- כן, יש דרך להכניס אותם פנימה, ציון פטנטים, מאמרים שכתבנו, מצגות או כל מידע ויזואלי. נכניס מבלי לחסוך במקום את מבני התפקידים שלכם כולל הישגים מקצועיים- תוך שימוש בכתיבה שמעוררת עניין והזדהות. למשל, אפשר לומר 'מתכנת מערכות מידע מנוסה' ואפשר לומר 'אלוף מערכות המידע' או 'מאסטר של מערכות המידע'. אפשר לכתוב 'ניהל קשרים מקצועיים מול החטיבות השונות בחברה' בהשוואה ל'focal point לנושא X בתוך החברה'.

אני ממליצה לבדוק בכל משרה כיצד אתם קשורים למפרסם המשרה או לחברה שלו- כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את המשרה.

אולם, חשוב להבין ש- LinkedIn אינה עוד לוח מודעות ונועדה בראש ובראשונה ל- networking. כלומר, אין לצפות שתוך חיפוש במודעות דרושים והמענה למודעות אלה תימצא לכם עבודה. אז לצד שכלול הפרופיל וחיפוש המשרות, תפתחו את רשת הקשרים המקצועית שלכם. כך, כאשר חברה תפרסם את המשרה- תדעו על כך ראשונים, ואף תקבלו דחיפה.

לא שווה?

http://eepurl.com/PQ_jX מדריך לחיפוש עבודה ברשתות החברתיות (חינם)

אולי יעניין אותך

ואם חשבתם שמדובר באנשים סופר מנומסים שיהיו מוכנים לעשות את כל מה שתגידו… זה לא בדיוק ככה. במאמר הזה, האחרון בסדרה, נדבר על הצדדים הפחות מפתים בהעסקת עולים מרוסיה. _____________________________________________…
תגידי, הוא לא יחזור לרוסיה???– כך שאל אותי CTO שהחליט לקבל לעבודה את אלכס, מהנדס אווירונאוטיקה ממוסקבה, שלקח חלק בפרויקטים בינ"ל רבים. אני לא יכולה להבטיח כלום אמרתי. אבל כל…
עד כה, שמנו דגש על תהליכי הגיוס של עולים.   ב- 3 המאמרים הבאים, נסקור את השתלבות העולים בארגונים, ואת הארגונים שמתוכם הם באים. ועכשיו הגיע הזמן להתמודד עם הדברים…

מעניין אתכם לשמוע עוד?