שדרוג תהליך הגיוס בארגון

//שדרוג תהליך הגיוס בארגון
שדרוג תהליך הגיוס בארגון 2017-10-02T13:19:25+00:00

תהליך הגיוס הוא אחד התהליכים היקרים (אם לא היקר ביותר) בארגון, במיוחד במציאות שבה 'אין עובדים', או לפחות יש חוסר בעובדים מיומנים.

אני מכירה ארגונים שהתפשרו והעובדים ה'זמניים' עובדים אצלם כבר למעלה משנתיים, יש גם ארגונים ש'עדיין מגייסים' (כבר למעלה משנה) לתפקידי רכש, תפ"י, הנדסה או פיתוח. יש גם ארגונים של 'דלת מסתובבת': הגיוס מתנהל בהם במחזוריות קבועה 'גויס- פוטר- גויס' כבר זמן מה. 

תהליכי גיוס לא מצליחים 'תוקעים' את העשייה במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב משיגים את הארגון אחורה, גורמים לירידה בתפוקות ואף להפסד לקוחות ו/או הון, והם גם 'מדבקים', כלומר, גיוס לא מוצלח אחד גורר אחריו גיוס לא מוצלח נוסף. כך, נוצרת שמועה ש'פה העובדים לא שורדים'– שמקשה עוד יותר על הגיוס.

לא קל לשבור את 'מעגל הקסם' הזה. 

כדי שזה יקרה, יש צורך בקבלת החלטה לא פשוטה: לפתוח את התהליך וללמוד אותו.

תהליך הגיוס מורכב בדרך כלל מ- 3 שלבים:

  1. מקורות גיוס- Sourcing. בין המקורות: לוחות דרושים, 'חבר מביא חבר', מדיה חברתית, חברות השמה, עמותות וארגונים ללא כוונות רווח, שירות התעסוקה ועוד. כאשר מקורות הגיוס מצומצמים ('אני מפרסמת בג'ובמאסטר בלבד' או 'רק חבר מביא חבר למשרה הזאת'), יש יותר סיכוי למיעוט מועמדים בתהליך. יותר ויותר ארגונים מבינים את הצורך במיתוג הארגון כמעסיק מיטיב
  2. מיון– מקובל להתייחס למיון קורות חיים / פרופילים / פניות יזומות וכדו'. זהו החלק המורכב ביותר של התהליך בדרך כלל. לא קל ללמוד על האדם העומד מולך ממספר אינטראקציות מצומצם. עקרונית, ככל שתהליך המיון הוא ארוך יותר, כך גדל הסיכוי- אבל זה לא תמיד נכון! גם חברה כמו Google שדגלה תחילה בתהליכים ארוכים מאד, התמתנה עם הזמן ודייקה וקיצרה את התהליך. אחת הסיבות לכך היא כמובן שהשוק כולו ובמיוחד שוק ההייטק שעובר להיות 'שוק המועמדים'. 
  3. קליטה בארגון– באופן מפתיע, הקליטה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס. תקופת '90 ימי החסד' חשובה היום לכלל העובדים ובה בעצם מתקבלות ההחלטות החשובות. אז האם גם אתם בניתם תהליך חניכה? תהליך הערכה תקופתי ל'ימי החסד' ובכלל? מה העובדים היו אומרים אם היו שואלים אותם 'נו, ועכשיו בכנות. אתה ממליץ לעבוד שם??'.

אם כן, כדי לגייס נכון יש צורך לבדוק את כל אותם המרכיבים: אפקטיביות של עוגת המקורות, מידת ההבנייה של תהליך המיון והקליטה, והצצה ל'שיחת המסדרון' של העובדים (מיתוג מעסיק) בעיקר במקצועות החסרים.  

ביחד נבנה וגם נבצע hands on (באמצעות מומחים לכל תחום) תהליך מוצלח.

רוצים לדבר על זה? צרו קשר!

יעל

052-5205514   |   yael@odp.co.il

 

 

 

 

הורידו את החוברת גיוס ברשתות החברתיות

* שם:
* דוא"ל:

הורידו את המדריך המקצועי למציאת עבודה ל- professionals

* שם:
* דוא"ל:
Return to Top ▲Return to Top ▲